We zijn op weg! - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Hub en Ans Smolenaers - WaarBenJij.nu We zijn op weg! - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Hub en Ans Smolenaers - WaarBenJij.nu

We zijn op weg!

Door: Hub en Ans

Blijf op de hoogte en volg Hub en Ans

03 Februari 2018 | Frankrijk, Poitiers

Zaterdag 3 februari zijn we vertrokken voor (...) maanden.
Richting: het zuiden.
Specifiek: Spanje en Portugal.
Specifieke plaatsen: weten we niet. We laten ons leiden naar daar waar de camper en het weer ons naartoe brengt.
De bedoeling was om via Frankrijk noordoost-Spanje te bezoeken, dan af te zakken naar het zuiden en van daaruit Portugal in te rijden. Maar het weer bepaalde het anders: In Spanje is het weer op dit moment te slecht. In Madrid sneeuwt het zelfs. Daarom werd de koers veranderd richting Portugal.
Concreet wilde dit zeggen: via zuidwest-Frankrijk Spanje binnenrijden en afzakken naar Noordwest-Portugal.
Maar... zover zijn we nu nog niet!
De eerste dag, vandaag dus, dachten we alles op ons gemakkie te gaan doen. We hebben immers alle tijd!
Via de routes nationale om zo ook nog al het moois van de omgeving in ons te kunnen opnemen.
We eindigden de eerste dag in een mooi plaatsje, Givet sur Meuse (de Maas dus), net over de grens in Frankrijk. Het regende, maar dat mocht de pret niet drukken. De omgeving maakte het goed en de volgende dag, zondag de 4de, volgden we verder de Maas, waarbij sneeuw en zon elkaar afwisselden.
We maakten een tussenstop bij een verdedigingsfort vlakbij Reims, fort de la Pompelle.
Het is toch wel heel apart om naast het fort in de camper hartige pannenkoeken te bakken en te eten, terwijl de bezoekers aan het fort langslopen!
Het wordt in dit jaargetijde nog vroeg donker en daarom werd daarna een camperplaats gezocht tussen Reims en Troyes, Mailly-le-Camp.
De volgende dag, vandaag 5 februari, wijzigden onze plannen. De routes nationale werden van tafel geveegd en we besloten de tolwegen te nemen om toch wat sneller warmere oorden te kunnen bereiken. De kou en de sneeuw afgewisseld met regen willen we zo snel mogelijk achter ons laten.We hebben vandaag dan ook een flinke afstand afgelegd, 475 km. Even boven Poitiers eindigde de tocht, bij Futuroscope, een attractiepark rondom de thema’s multimedia, cinematografie en futuristische audio-visuele technieken. Het park was dicht, maar wij hadden een fijne plek om te overnachten. Mét WIFI!
Morgen gaat het verder richting Bordeaux.

• 06 Februari 2018 - 19:24

Tonny:

Hoi Ans en Hub,

Het begin is gemaakt! Mooi om te lezen dat jullie al zo ver gevorderd zijn. De kou hier zet er wat meer vaart achter. Als je eenmaal op weg bent wil je vaak toch zo snel mogelijk op je doel af. En dat is zon en warmte.
    Schattige foto van Shiva! Goede reis verder!

Groetjes, Tonny

• 13 Februari 2018 - 11:15

Jackelien:

Hoi Ans en Huub,
    Hopelijk zijn jullie inmiddels al in warmere oorden aangekomen!
    Hier is 't op 't moment heerlijk winterweer; lekker zonnetje en beetje vorst, maar afgelopen dagen ook hagel en regen.... en dat is wat minder....
    Leuk om de foto's te bekijken van de plekken die jullie bezoeken; zo reizen we stiekem toch een beetje met jullie mee :)
    Hoe is 't met Shiva; beetje gewend aan " üt globetrotten?"
    Heel veel groetjes, en veilige reis!
    Groetjes oet ut Brook !