Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Hub en Ans Smolenaers - WaarBenJij.nu Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Hub en Ans Smolenaers - WaarBenJij.nu

Salamanca

Door: Hub en Ans

Blijf op de hoogte en volg Hub en Ans

08 Februari 2018 | Spanje, Salamanca

8 februari:
Onze camping ligt slechts ongeveer vier kilometer van het oude centrum van Salamanca.
Het is te bereiken met de bus, de fiets en te voet.
De bus is geen optie, want honden mogen uit principe niet mee.
Honden worden over het algemeen niet erg gewaardeerd in Spanje. Er zijn ook erg veel zwerfhonden, die men liever kwijt dan rijk is!
Met de fiets naar het ‘Centro Vieja’ was te koud, dus bleef allleen al wandelend er naartoe over.
Geen straf, want het was helder weer en de zon scheen.
En ook Shiva met haar korte pootjes ‘draaide haar pootje er niet voor om’. Wat hebben we toch een dapper hondje!

Salamanca is een oude universiteitsstad en een pronkstuk van Spaanse renaissancistische architectuur.
Belangrijkste bezienswaardigheden zijn het Plaza Mayor (18de eeuws plein. Één van de grootste van Spanje. Aangelegd door Filips V. Ooit werden er stierengevechten gehouden), de twee kathedralen (Catedral Vieja - Romaans, 12de - 13de eeuws, en de Catedral Nueva - mengeling van allerlei bouwstijlen, 16de - 18de eeuw), en natuurlijk de 13de-eeuwse universiteit Universidad.

We hebben genoten van het mooie, oude centrum én van de prachtige, koude maar zonnige dag.
Foto’s volgen nog. De internetverbinding is op dit moment slecht. Er zijn meerdere campers bij komen staan op de camping die wellicht ook gretig gebruik maken van het net, wat vertraging in de hand werkt. Helaas!
Morgen rijden we weer verder en zullen de grens met Portugal passeren.
En... zoals het er nu uitziet... met stijgende temperaturen en een grote ‘zon’kans!
Tot gauw weer!

• 08 Februari 2018 - 21:16

Moos:

O wat heerlijk dat jullie al op reis zijn!! En leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien! Geniet er maar lekker van met z'n drietjes!! Mmmmm Portugal❤️ Muitos beijos Moos