Van Frankrijk naar Spanje - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Hub en Ans Smolenaers - WaarBenJij.nu Van Frankrijk naar Spanje - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Hub en Ans Smolenaers - WaarBenJij.nu

Van Frankrijk naar Spanje

Door: Hub en Ans

Blijf op de hoogte en volg Hub en Ans

07 Februari 2018 | Spanje, Salamanca

Gisteren, 6 januari, hebben we vooral heel veel gereden en allerlei weersomstandigheden getrotseerd: van sneeuw en regen tot zonneschijn. Een grote afstand afgelegd (we wilden de sneeuw een beetje voorblijven): van Poitiers tot een klein plaatsje vlakbij San Sebastián, Zamalbide.
Ja luitjes, sinds gisteren zitten we in Spanje!
In Zamalbide hebben we overnacht op een camperplaats waar in de zomer de Basken komen barbecueën. Nu natuurlijk niet. Het was er heerlijk rustig. We werden wakker door het geroep van een uil en vrolijk vogelgekwetter op de achtergrond. Wat een begin van de dag!
We besloten om - zover dat kon - zoveel mogelijk de sneeuw voor te blijven en hogere temperaturen na te streven.
Vandaag heeft Hub doorgereden door centraal- noord- Spanje en we zijn vanavond aanbeland in Salamanca, onze eerste camping.
Mét wasmachine én droger. Dus... onze eerste was is weer gedaan. De camping ligt naast een hotel, waar we heerlijk hebben gegeten en zelfs voor mij (Ans) is de maaltijd - hoewel het veel rauwkost was - goed gevallen.
Na samen een hele fles rode wijn te hebben genuttigd (Ja... ook ik!), keerden we een beetje teut huiswaarts (cq camperwaarts), waar Shiva ons opwachtte en vervolgens meteen haar mandje weer opzocht. Ook zij is moe na het vele reizen. Ze kan niet echt rusten tijdens de lange ritten. We moeten haar steeds aanmoedigen te gaan liggen, anders zit ze urenlang in een bepaalde spanning. Ze lijkt haar baasje (= Ans) wel!
Morgen (8 januari) is weer een dag en willen we deze mooie Middeleeuwse stad gaan bezoeken, voordat we naar Portugal gaan.

• 08 Februari 2018 - 18:25

Tonny:

Dat gaat de goede kant op Ans, weer aan de wijn